donderdag 30 oktober 2014

Roosjes in het Arboretum

Onlangs kreeg ik een grote lap viscosejersey met een fijn rozenprintje. Zomaar, van een lieve vriendin van mijn mama. 

Ik zag het stofje meteen zitten voor mijn dochter. De dochter zelf vond dat ook. Dus naaide ik een legging. En toen een sous-pulleke. En toen een haarband (die de dag van de foto's niet gedragen werd, wegens andere haartooikeuzes... maar dat ziet u een beetje verder wel ;-) )

Gecombineerd met een mooi, perzikroze vestje van Fred & Ginger, een bruine ribfluwelen rokje en stoere laarsjes, gaf dat dit effect... 




De foto's dateren van maandag en werden genomen in het Arboretum van Kalmthout, waar een stralende zon ons de hele namiddag toelachte.

In het Arboretum kun je de rest van deze week overigens nog een collectie wandelende takken en wandelende bladeren aanschouwen... of zelfs over je hand laten lopen!


Maar deze bedrieglijke insecten waren niet het enige wat daar rondkroop... Zo kriebelde op het hoofd van de dochter deze zeldzame Parelspin rond!


De dochter is er wég van. Zeker sinds de stoere jongens in huis toch even verschrikt wegdeinsden, bij de eerste aanblik op haar gepimpte diadeem.


Ik volgde de uitstekende handleiding van Heidi & Finn voor deze spin; de kralen kocht en al het andere materiaal kocht ik bij Veritas. Dit was mijn eerste 'handwerkje' met kralen, maar ik heb beslist de smaak te pakken gekregen! En heb me intussen al wat extra kralen aangeschaft, voor nog meer spinnen... Ik vind ze zelf immers ook té gek, en morgen is het.... Halloween!


(Jaja, de dochter was in banken-stemming. Elke bank in het Arboretum moest worden getest!)







5 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoor en die parelspin dat heb ik nog nooit gezien.heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Angélique! Die parelspin, daar was ik ook meteen weg van toen ik de leuke tutorial zag! :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind dat bloemetjessetje zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een mooie creatie!
    Knap!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen